Styret i Visit Narvik AS har ansatt June Berg-Sollund (41) som reiselivssjef og daglig leder i Visit Narvik.
June kommer fra stillingen som markedsansvarlig, «Digital marketing manager», samme sted. Hun har vært ansatt I Visit Narvik siden 2014. June har en Bachelorgrad i “business marketing and economics” fra Queensland University of technology i Brisbane i Australia. Hun har i tillegg grunnfag i medisin fra UiT Norges Arktiske Universitet, og har også tatt Prosjektledelse ved UIT.
Fra Hurtigruten
Tidligere har June arbeidet ni år ved markeds- og produktavdelingen i Hurtigruten ASA, hvor hun bla. jobbet med utflukts-produksjon, produktpakking, markedskampanjer og produktutvikling.
- Styret er godt fornøyd med å finne kandidater fra egne rekker til å kle denne viktige rollen som regionens reiselivssjef, sier styreleder i Visit Narvik, Ragnar Norum.
- June er blant de best skolerte og erfarne reiselivsmennesker vi har i denne regionen. Vi er sikre på at hun vil gjøre en god jobb for reiseliv og besøksnæringen i hele regionen, sier han.
Utlyser flere jobber
Visit Narvik vil snarlig utlyse en eller to nye stillinger eksternt.
- Dette kan være innenfor digital markedsføring og innholdsproduksjon samt prosjektarbeid. De nye vil være med å komplettere og styrke den totale kompetansen i bedriften.
June ser fram til lederjobben.
- Jeg takker for tilliten og ser frem til å ta fatt på enda flere utfordringer i Visit Narvik. Det blir viktig å videreføre det solide grunnlaget som er skapt, mens samtidig jobbe med en gradvis fornyelse i takt med en bransje som er i stadig endring.
Fellesgode-selskap
Visit Narvik er regionens fellesgode-selskap for salg og markedsføring av reiselivsnæringen i de seks kommunene Narvik, Bardu, Lavangen, Salangen, Gratangen og Evenes.
Selskapet har ca. 70 medlemsbedrifter, og er eid av samfunnsstiftelsen Forte Narvik (67 %) og Narvikgården (33 %).
Visit Narvik driver også turistinformasjon i Narvik sentrum, Ballangen og Kjøpsvik på oppdrag for Narvik kommune.